sobota 20. augusta 2016

offroad 4x4


4x4


Jízdní kola s pomocným spalovacím motorem

Jízdní kola s pomocným spalovacím motorem
Výroba kompletních BPM (Kolo s Pomocným spalovacím Motorem) připravených ihned na jízdu na veřejných komunikacích a také v těžších prudkých terénech. Bez nutnosti vlastnit řidičské oprávnění a bez přihlašování na dopravní inspektorát. Samozřejmostí je ovládání pravidel silničního provozu na veřejných komunikacích. Motokola jsou vyráběny v souladu s vyhláškou, kterou se stanoví podrobnosti o provozu vozidel na pozemních komunikacích 464/2009 CFU § 23. Každý model je vybaven systémem řazení rychlostí s využitím volnoběžky.
Montáž BPM je bez jakéhokoliv zásahu do nosné konstrukce kola

Upozornění: jízda na BPM může být nebezpečná. V žádném případě neschvaluje nebezpečné zásahy do Vašeho kola s BPM. Naše výrobky a díly jsou výhradně pro hobby nadšence, s obecně technickými znalostmi a znalostmi mechaniky kol






Základní charakteristika BPM

  Typ motoru:
dvoutaktní (SKYHAWK) made for U.S.A.
Palivo: benzín 98 (míchání oleje s palivem 1:25)
  Obsah motoru: 49 (1, 60, 80 cm3
  Maximální rychlost: 55 km / hod
  Počet rychlostních stupňů: 5
  Řazení: ruční - volantové
  Nádrž: 1,5 L
  Dojezd na plnou nádrž: 80 - 90 km
Startování: pedálové + ruční




preteky


Americké ťahače a nákladné autá

Americké autá všeobecne sú od európskych a ázijských v mnohom odlišné. Pri osobných áut dnes globalizácia tieto rozdiely mierne zmazáva, nákladné vozidlá si na druhej strane Atlantiku stále udržujú určitú osobitosť a niektoré tradičné, konzervatívne modely zostávajú pre stály záujem vo výrobe popri svojich o jednu dve generácie modernejších súrodencov. Práve tie klasické, bohato chrómované a väčšinou individuálne upravované a vylepšované svojimi hrdými majiteľmi budí najväčšiu pozornosť fanúšikov i laikov a sú vnímané ako jeden zo symbolov Ameriky. Európania si niekedy život amerických truckerov tak trochu idealizujú alebo je na základe rôznych filmov vnímajú ako dobrodruhov alebo novodobej kovboja, však v drvivej väčšine sú to úplne obyčajní ľudia aké u nás nájdeme za volantmi Liazov, MANU, Scaniou aj Tatroviek. A dokonca nie je v Amerike až tak vzácne vidieť za volantom ťažkého ťahače alebo stavebného Dumper ženu.
Ja sa rozhodne nerátam medzi obdivovateľov amerického spôsobu života, ten by mi určite moc nevyhovoval, ale tamojší dopravné prostriedky priťahovali moju pozornosť už od prvých návštev Spojených Štátov začiatkom deväťdesiatych rokov. Ostatne centrá veľkých miest sú si často podobné ako vajce vajcu a za turisticky najzaujímavejšie historické miesta bývajú zvyčajne považované ma nič nehovoriace vojenskej pevnosti a pamätníky bitiek, preto som voľný čas venoval skôr prírode (pokiaľ to išlo tak na bicykli) alebo sledovanie a fotenie dopravy, najviac, zase pokiaľ to šlo, lietadiel ale občas tiež amerických truckov vzhľadom k ich všadeprítomnosti a postupom času som v tomto smere získal určitý prehľad.

V prvej časti stránky sa budem venovať americkým ťahačom slovenských dopravcov. Úvodná snímka som vyfotografoval v Bohdanči, kúpeľnom meste pri Pardubiciach 15.4.2005, jedná sa o Freightliner COE nejakého dopravcu z tamojšieho kraja. Vozidlo malo RZ Pardubického kraja 2E0 8430. Snímok vlastne vznikol náhodou. Do Bohdanče vedie z Pardubíc trolejbusová linka a ja sa chystal fotografovať trolejbus. Našiel som si toto miesto, kde bude vozidlu robiť pekné pozadie vzorne opravený kostol a čakal som na trolejbus, ktorý mal každú chvíľu prísť od slučky na konečnej. Keby išiel včas, tak by som ho odfotil a vzápätí by som s ním odišiel späť do Pardubíc. Mal však asi dve alebo tri minúty meškania a takmer tesne pred ním išiel práve tento postarší Freightliner.


Ďalšie snímka ťahače Freightliner COE, tentoraz bez návesu, je o dva roky staršieho dáta, z 23.2.2003 a bol zhotovený v Tábore na námestí Prokopa Veľkého za podobných okolností ako titulná snímka. Tiež som si vozidla všimol náhodou a pretože som mal aparát na krku, nebol problém včas zareagovať a exponovať. Ťahač patrí firme J & M Pavlát, a podľa táborské poznávacie značky TAK 29-26 ide o miestneho dopravcu. Oproti predchádzajúcemu vozidla má tento trochu odlišnú prednú masku





Táto fotografia ukazuje ťahač americkej značky International, a ide opäť o tzv. Cabover, vozidlo s trambusovou kabínou, bez predsadené kapoty motora. V Česku je podobne ako v mnohých iných európskych krajinách obmedzená maximálna dĺžka súpravy, preto tu len zriedka nachádzajú uplatnenie kapotové americkej ťahače, ktorých väčšia dĺžka núti prevádzkovateľov používať kratšie náves aby sa zmestili do limitu. V porovnaní so severskými výrobcovia (Scania a Volvo) ktorí ponúkajú kapotové ťahača na našom trhu sú tie americké dlhšiu predovšetkým vďaka rozmerným obytným prístavieb, ktorých dĺžka môže činiť aj niekoľko metrov.
Snímok bol zhotovený 20.10.2002 v areáli betonárky firmy Zapa v Prahe - Kačerove, kde som bol fotiť ich populárny pestro pomaľované Scanie a Tatry a ako vítaný bonus sa tam vyskytol tento International firmy Mecha DOP Přerov, ŠPZ 1M0 6604.



Medzi najtypickejšie predstaviteľa amerických truckov bezpochyby patrí legendárny Kenworth W900. Tento exemplár ŠPZ PMA 99-18 patrí súkromnému majiteľovi z Plzeňska a bol dlhodobo prepožičaný na reklamné účely mobilnému operátorovi Eurotel, ktorý ho využíva počas reklamnej kampane na propagáciu svojho produktu - tarifu GO, za týmto účelom bol k ťahaču pripojený špeciálny náves, slúžiaci ako pódium . Snímok bol zhotovený 2.12.2002 v Prahe na námestí Republiky pred Obecným domom, kde vozidlo po niekoľko týždňov stá




Nádherný exemplár ťahače Kenworth W900 ukazuje snímka vytvorený 12.7.2004 v areáli floridského prístavu Port Canaveral. Hoci je tu vozidlo využívaný iba k manipulácii s nákladom na krátke vzdialenosti, je vybavený veľmi rozmernú obytnou nadstavbou typu Aerocab. Nie je to však samoúčelné. Čo keď majiteľ zoženie ako budúci džob dopravu nákladu naprieč kontinentom?
Všimnite si tiež ako ich vozidlo dokonale čistý. Pochrómované časti, ktorými americké nákladiaky priamo oplývajú, sú vyleštené ako zrkadlo, karoséria bez náznaku nečistôt a hrdze, je skrátka zrejmé, že väčšina tunajších truckerov má k svojmu stroju skutočne zodpovedný vzťah a dvojnásobne to platí u tých vodičov, čo sú zároveň majiteľmi. Ak som videl nejaké špinavé a znečistené kamióny, boli zvyčajne vo farbách nejakého veľkého dopravcu.



Kenworth W900 na snímke vpravo akoby z oka vypadol predchádzajúcemu, rovnaký modrý metalický lak, rovnaké vybavenie. Fotografovaný bol ale v Kanade, v meste Trois-Rivières zhruba o dva týždne neskôr dňa 25.7.2004 pri príležitosti závodu motokár, ktorý sa toho dňa v meste konal. Slúžil jednému zo zúčastnených tímov na prepravu pretekárskych strojov.
Značka Kenworth je medzi americkými trucky skutočnou legendou, ich charizmatické majestátne vyzerajúce ťahače sú medzi ostatnými tak trochu tým, čím sú Harleya medzi motocyklami. A zvlášť tieto klasické "deväťstovka" majú najviac priaznivcov a pre trvalý záujem sú stále v ponuke výrobcu vedľa oveľa modernejších modelov T600 alebo T2000.



Naše dva týždenné pobyty s loďou "Anette" v roku 2004 v prístave Port Canaveral pre mňa boli veľmi prínosné nielen pre možnosť navštíviť Kennedyho vesmírne stredisko alebo pre fotografovanie obrovských osobných lodí ale aj pokiaľ ide o ťahača. Hoci nejde o nijako malý prístav z hľadiska objemu nákladu, nie je (bohužiaľ) napojený na železnici ale ako určitú satisfakciu som videl aspoň v tom, že medzi autami prichádzajúcimi s nákladom alebo pre náklad sa objavovali veľmi pekné kúsky. Jedným z nich bol tento klasický Peterbilt 379, doplnený o prvky, evokujúce staršie modely, fotografovaný 12.7.2004.
Vznik značky Peterbilt spadá do roku 1939, kedy pán Theodore Peterman odkúpil firmu Fargeol. Od roku 1958 je Peterbilt súčasťou koncernu Paccar do ktorého spadá tiež Kenworth.