Pokud jde o automobily s ideálním poměrem ceny a protihodnoty, není nad anketu Evropské auto roku. V tomto roce cenu získává nový Opel Astra a to díky
poměrně těsnému rozdílu 15-ti bodů.
52 motoristických novinářů z 22 zemí Evropy rozhodlo, že novým autem roku starého kontinentu se stává hatchback segmentu C Opel Astra. Jako obvykle, i toho roku se ocenění uděluje v předvečer autosalonu v Ženevě, přímo na výstavišti.
Ve finále Astra porazila jako Volvo XC90, Mazda MX-5, Audi A4, BMW 7, Jaguar XE a Škoda Superb. Zvítězila díky zisku 309 bodů, čímž porazila druhý model v pořadí překvapivě těsně. XC90 získalo 294 bodů. Třetím autem v pořadí bylo kupé Mazda MX-5 se ziskem 202 bodů. Bramborovou medaili získalo Audi A4 (184 bodů).
Porotci mohli mezi finalisty rozdělit celkem 25 bodů, přičemž ani pro jeden model nemohli rezervovat více než 10 bodů, zároveň nemohli dát 10 bodů dvěma modelům najednou a body museli rozdělit mezi minimálně 5 vozidel.
U nás skončila anketa Slovenské auto roku 2016 se stejným vítězem. Jako první skončila Astra, druhý byl Superb, třetí Suzuki Vitara a až čtvrté Volvo XC90.
Pro Opel je ocenění velkým zadostiučiněním. Po dlouhém období červených čísel se i díky nové Astře plánuje přehoupnout do zisku a vše nasvědčuje tomu, že se to i podaří. Cílem Opelu bylo totiž model Astra racionalizovat a to nejen z hlediska hmotnosti, ale také nákladů na údržbu a podobně.
Šéf automobilky Opel Karl-Thomas Neumann kromě standardních frází o tom jak je šťastný, že se značce podařilo vyhrát v takové ostré konkurenci a že je celý Opel na Astru a její ocenění velmi hrdý, podotkl také, že pro Opel je to celkově páté ocenění Evropské auto roku v historii značky a třetí v průběhu osmi let.